August Roy
Identita prémiovej kávy
Vytváranie grafického konceptu novej značky kávy „August Roy“ bolo vzhľadom na kontext vzniku pomerne bohaté na historické a inšpiračné podnety. Za projektom stojí občianske združenie aktívne pôsobiace v sociálnej a kultúrnej oblasti, ktoré okrem iného zriadilo aj Múzeum sestier Royových. Expozícia venovaná rodine Royovcov je zasadená do prostredia evanjelickej cirkvi, kultúrno-národnostných aktivít štúrovcov a sociálnej práce v Starej Turej a blízkom okolí. Káva bola pomenovaná po Augustovi Royovi, ktorý tu v 19. storočí pôsobil ako farár a patril k miestnym popredným slovenským národným a kultúrnym predstaviteľom.
Pri navrhovaní grafického konceptu nám poslúžili dobové fotografie, podľa ktorých sme vytvorili ústredný grafický prvok – portrét Augusta Roya, ktorý spolu s menom tvorí základné logo značky. Pre jeho lepšiu použiteľnosť v rôznych aplikáciách a veľkostiach sme ho tvarovo štylizovali a modelovali pomocou šrafovania. Vybrané písmo nesie dobové znaky, no retro nádych značky je zároveň obohatený geometricky konštruovanými tvarmi a doplnkovým písmom. V tomto duchu sme vytvorili vinetu na obaly, pre ktoré sme zvolili hnedý recyklovaný papier a grafiku v tmavohnedej farbe, evokujúc jednoduchosť a skromnosť. Vytvorili sme tiež návrhy na exkluzívny plnofarebný plastový obal a plechovú dózu, papierové poháriky, ponukový lístok a webovú stránku spolu s doplnkovými ilustráciami v jednotnom štýle, kde opäť dominuje šrafovanie a geometricky čisté línie.